Återförsäljare av vegansk kattmat (2013)

y

Det var längesen jag uppdaterade och mycket har hänt under åren som gått. Den här gången blir det bara en kort uppdatering med länkar till några europeiska webshoppar som säljer vegansk kattmat. Vad jag vet finns inte längre någon svensk återförsäljare. Det finns också ett beslut från länsstyrelsen där en person uppmanats att ge sina katter animalisk kost som komplement till veganmaten. Det kan inte ses som strikt förbud men visar på inställningen hos länsstyrelsen. Men även om en kanske inte vill ge sin katt 100% vegankost är ett bra alternativ för att minska köttkonsumtionen att välja det som en del av maten katten äter. En kan tex blanda upp torrfoder 50/50, eller kanske laga egen blötmat med vegecats tillskott i som komplement till den animaliska maten.

Här kan du beställa vegansk kattmat:

Frakt 12-20 EUR (10kg+)

Alles-Vegetarisch (Ami, Benevo, Evolution)

Veganversand (Ami, Benevo, Feligourmet)

VeganWonderland (Ami, Benevo, Feligourmet, Vegusto)

Frakt 20-30 EUR (10kg+)

Roots Of Compassion (Ami)

Heart Pet Food (Ami)

Frakt över 30 EUR (10kg+)

Clematis Naturkosmetik (Ami, Benevo, Feligourmet, Vegusto)

Vegusto

Veggiepets (Ami, Benevo, Vegecat, Feligourmet)

6 reaktioner på ”Återförsäljare av vegansk kattmat (2013)

  1. Jag fick för mig – måste kolla upp – att Jordbruksverket (som Länsstyrelsen ligger under och följer i sina beslut) någonstans sagt nu att det är okej med helt vegetabilisk kattmat till iallafall utekatter.

  2. Det hade ju varit en väldigt positiv utveckling i deras attityd! Kolla jättegärna upp och hör av dig om du hittar något om det.

  3. Tänkte att det kanske är ok att hör med dig hur mkt ligger frakten brukar landa på om man beställer 10kg från veggiepets?

  4. Vilken sida beställer du från? Jag tänkte köpa ami eller benevo för första gången och funderar nu på veganversand, eftersom de verkar billigast med frakt. Tycker du om nån sida mer?

  5. Jag har hittills bara beställt från roots of compassion och veggiepets, men tycker också veganversand verkar bra eftersom de har billig frakt och mycket att välja på. Alles-Vegetarisch har också billig frakt 12,90 fattade jag det som att det kostar oavsett vikt.

Lämna en kommentar